En deli Haga

 
Det mesta jag hade hört om Göteborg innan jag flyttade hit stämmer. Här säger alla "gött" och "tjöta" i var och varannan mening, här väntar man inte på att folk ska gå av spårvagnen innan man går på (gillar stockholm mycket mer på den punkten) och så regnar det HELA tiden. Det har regnat i princip varje dag sen jag flyttade hit och när jag påpekar detta får jag alltid till svar: "Välkommen till Göteborg!" Kommer ihåg att jag alltid fick en liknande kommentar när jag flyttade till Norrköping och påpekade att det alltid blåste. Förutom regnet så är Göteborg en väldigt bra och mysig stad. Det jag gillar mest är alla fik som för det mesta har väldigt mycket mer att välja på än en grekisk sallad när man vill ha något vegetariskt. Första dagarna jag var här hittade jag och Josh ett vegetariskt och ekologiskt fik i Haga med så himla god mat. I fredags tog jag med mig Gabriella dit och för en gångs skull regnade det inte så vi kunde sitta utomhus. Det var nog den här helgens höjdpunkt! Så när det sen spöregnade hela kvällen när jag var på after school med klassen gjorde inte så mycket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0